Unitatea 62 iese mândră din război!

20-04-2011

Pisica Neagră la final de proiect

- Rezultate –

Finalul lunii aprilie aduce încheierea campaniei „Iubeşte cu cap! Până peste cap!”, un program inovator care şi-a propus informarea şi responsabilizarea tinerilor cu privire la comportamentele sexuale responsabile, în special în ceea ce priveşte infecţia cu HIV/SIDA.

Picătura de istorie:

În anul 2010, organizaţiile partenere anunţau lansarea proiectului „Abordări integrate de prevenire HIV/SIDA în România” prin care şi-au propus să menţină incidenţa HIV la tineri (15-24 de ani) la nivelul anilor anteriori (129 de cazuri noi în 2007; 160 în 2008; 154 în 2009). Pentru a realiza acest lucru a fost aprobată o intervenţie structurată în rândul tinerilor, prin intermediul canalelor de comunicare pe care aceştia le folosesc cel mai frecvent în a se informa despre viaţa sexuală. Astfel, intervenţia a presupus activităţi în 10 judeţe ale României.

Pentru a putea realiza obiectivul de menţinere a incidenţei, era necesară o intervenţie puternică asupra comunităţilor din fiecare judeţ, nu doar prin informarea tinerilor, cu ajutorul educatorilor între egali – voluntari, ci şi prin formarea persoanelor afectate de HIV/SIDA şi a profesioniştilor cu care aceştia interacţionează: profesori, medici şi jurnalişti.

În cazul în care vă întrebaţi dacă am reuşit să menţinem incidenţa HIV la tineri, răspunsul este „da”, în 2010 au fost înregistrate 153 de cazuri noi.

Cu ce ne lăudăm?

Pentru ca mesajele transmise să aibă impact a fost realizată o serie de materiale:

Ce s-a schimbat în 2010?

1. Se constată o scădere a numărului de persoane nou-infectate din grupul ţintă tineri (15-19 ani), faţă de anul precedent – scădere cu 60%.

2. Se constată o scădere a numărului de cazuri de persoane nou-infectate din grupul ţintă de femei tinere (15-29 de ani), faţă de anul precedent, foarte accentuată în grupul 15-19 ani – scădere cu 14%:

Alte lucruri de menţionat: Ponderea infectărilor cu HIV prin contact sexual neprotejat, heterosexual a scăzut de la 80% la 78%.

Campania „Iubeşte cu cap! Până peste cap!” face parte din proiectul „Abordări integrate de prevenire HIV/SIDA în România”, finanţat printr-un grant oferit de Islanda, Liechtenstein şi Norvegia prin Mecanismul Financiar SEE.

Comenteaza aici

 Username (*obligatoriu)

 Email (*nu se va afisa)

 Website (*optional)